Зошит Спиридон Черкасенко

Зошит з української літератури для учнів 6 класу для вивчення життєвого і творчого шляху С.Ф.Черкасенка

Автор: учитель української мови і літератури Скоблей Лідія Степанівна

Вчитель-української-мови-та-літератури-Скоблей-Лідія-СтепанівнаЛюбі  шестикласники!
Цей  зошит  допоможе  вам  опанувати життєвий шлях  письменника  із   української  літератури   свого краю С .Ф.Черкасенка та  його  різні   поезії
Ви будете
знати: життєвий   шлях  майстра  слова  С.Ф.Черкасенка; найцікавіші факти з його  біографії та творчості; особливості  його поезій та  їх тематику;
нормувати: відомості про життя   поета  написанням    хронологічного самодиктанту, .графічного і  літературних  ; писати  різні види тестування ;відомості  про його творчість і різноманіття поезій автора.
Після  цього  уроку  ви
Дізнаєтесь:
* про біографію  С.Ф.Черкасенка ;
* про  тематику і проблеми  його поезій   про шахтарів;
* про  головних персонажів  його творів .
Познайомитесь із поняттями:
* віршована мова , рима
Зможете:
* дізнатися про основні  факти  життєвого і творчого шляху  поета;
* з’ясувати , які твори називаються  мрійливими  і громадськими;
* розібратися ,   як   його  твори  закликали  любити   свій   край, рідну землю.
Вам  стануть  у  пригоді:
* тлумачний  словник;
*словник  іншомовних слів;
*орфографічний словник;
* словник синонімів;
* словник  літературознавчих  термінів.
Завдання 1.
Ознайомитись   із  біографією     Спиридона  Черкасенка  та   написати    хронологічний   самодиктант.
1892______________________________________________-
1912————————————————————————
1913 ————————————————————————-
1932 ———————————————————————-
Завдання 2.
Написати  самостійно  літературний диктант  (у  робочих зошитах)
  1. Де навчався С.Черкасенко?
  2. У якому місті вчителював письменник?
  3. З чим познайомився автор на шахті ?
  4. Яка тема була важлива у творчості  С .Черкасенка?
  5. У якій  газеті працював Спиридон Федосійович в Києві?
  6. Чи писав автор твори в публіцистичному жанрі?
  7. З  ким із відомих людей працював  С.Черкасенко   в Ужгороді?
  8. Який історичний роман у віршах написав автор?
  9. Які пісні написав С.Черкасенко?
  10. 10.У якому місті поховали автора?
Завдання 3.
Написати  графічний диктант
24  грудня–  написати  , що трапилось
1913 рік- надрукував свої статті
1910 рік-  працює в журналі  « Дзвін»
1921 рік- вивчає стан народної освіти  Австрії  і замовляє підручники    українських  шкіл
1932 рік-  виїжджає до Праги
Кінець 20 –років  XX століття –  автор   написав віршовану трагедію
7 лютого-  поховали  в  передмісті  Праги
Завдання 4.
Виконати завдання із тестування
  1. Народився поет :
а) на  Вінничині
б) на  Миколаївщині.!
в) на  Львівщині,
  1. Письменник за спеціальністю є :
а) металургом.
б) писарем,
в) учителем.!.
  1. Власні поезії  С. Черкасенко  друкував  у:
а) місцевих газетах,
б) збірках ліричних творів,
в) періодиці !
  1. Певний термін С. Черкасенко   працював :
а) на шахті  в  Донецьку!
б) працює в газеті,
в) у школі вчителем.
  1.  Поет виїхав  у  на початку  XX століттяі:
а) до   Чехословаччини.!   ,
б) до  Грузії ,
в) до Польщі,
  1. Останні дні автор прожив :
а) у  Празі!:
б) у  Варшаві,
в) у   Відні.
  1. Митця знають як майстра  слова:
а) прозових, поетичних та драматичних творів.!
б) ліричних  творів,
в) фантастичних  творів,
  1. У автора є твори  про  шахтарів :
а) «  Пісні ”    , „На небі ”,
б) „Шахтарі” та  „Під землею”,!
в) „Над річкою”.
  1. Вірш „ Під землею ” змальовує:
а) опис  краси  природи  свого    краю,
б) змалювання     боротьби,
в)  розкриття  важкої  шахтарської  роботи !
  1. Звукові сигнали , що схожі до роботи шахтарів,  існують  у  поезіях
а)  „Пісні”,
б) ” Шахтар «  ,
в) „ Над річкою ”.
11 .Розташуйте   проміжки  життєвого і  творчого  шляху   письменника  в  правильному порядку:
а) автор  приїжджає  до  Києва ;
б) співробітництво з  українською  інтелігенцією ;
в) на рідній землі , поет   включається в літературну творчість.
  1. Визначити художні тропи в рядкахВ кутках далеких і страшнихУбогі блимають лампади
а) анафора;
б)  метафора;
в) епітет; !
  1. Коли була написана історична драма  «Северин Наливайко»
а)  У кінці 20-х років !
б) 1998 рік;
в)  1892 рік
  1. Письменником був написаний роман у віршах:
а) “Степ”.
б) «Северин  Наливайко» ;
в)  «Еспанський кабальєро Дон Хуан і Розіта”; !
  1. Твір “Коли народ мовчить»  -це :
а)  віршована  трагедія. !
б)  драматичний твір;
в) роман у віршах;
Поезії   Спиридона Черкасенка мають  важливе значення.
У його  творах  піднімаються важливі   теми.  Проблеми    в   поезіях  поета . Які?
У чому   особливість  творчості   Спиридона Черкасенка?
Будьте уважні !
  • Віршована мова — ритмічно організоване мовлення, здійснене на основі конкретної системи взаємодії слів з інтонацією, відмінне від прози.
  • Співзвучність, яка надає  мові мелодійності, називається  римою.
Завдання  1.
Поезії  Спиридона  Черкасенка – це   твори   літератури  рідного краю,  бо
_____________________
_____________________
_____________________
Завдання 2.
Дайте  відповіді   на  запитання , підтверджуючи  свої думки   рядками  -уривками із поезій.
Репродуктивний рівень.
Питання для розуміння змісту поезій.
– За допомогою чого  письменник   чуйно і співчутливо відноситься  до  праці шахтарів?  ( Вказати вірш )
– Для чого   у вірші  «Шахтарі»  дуже  багато процесів праці ?
– З якою метою письменник    вживає  епітети та інші мовні засоби ?
– Чи є в шахтах зірки ?
– Які  істоти  відмічають  свій шабаш  на рудниках?
– Які  каганці блимають?
Конструктивний  рівень.
Запитання до аналізу  змісту і мовних засобів поезій .
1.Яку сферу життя обіймають твори Спиридона  Черкасенка ?
_____________________
_____________________
_____________________
2.Оберіть головні і значимі  слова в його творах.
_____________________
_____________________
_____________________

3.Що  у творах  є реальне ,а що ,можливо,вигадане ?
_____________________
_____________________
_____________________
4.Складіть і запишіть  » Щоденник « подвійних записів
Зразок
Мої враженняУривок із поезій
Страшно і сиро в шахті…Тихо у вогкій пітьмі 
В шахті, на дні.
Стіни ридають німі,
Мокрі, брудні.
Хіба може бути така важка праця?!Буйними краплями піт 
Очі сліпить
Мабуть, дуже важка  робота в шахті !Дихати важко, ломота у спині. 
В голову болісний стук
Чи дово людина може це вотримати?Думка єдина: спочити хвилину — 
Сили нема довбонуть.
ВисновокДуже важка робота шахтарів!
5.Назвати   побутові   предмети, якими користуються головні герої. Хто вони ці головні герої ?
Пояснити, для чого ці предмети.
№ п/пПредмети
1.Лампа, .гніт
 
2.
Кайло,каганець
Творчий рівень
  1. Написати творчу роботу (сенкан або вірш за початком)
Сенкан (зразок)
Донбас
Великий  і  дивний ,
 Найчарівніший   на цім  світі  край,
Шахтарський і  металургійний,
 Мій  край.
  1. Прочитати вірші за програмою та скласти по 2 тести.
  2. Скласти презентацію про письменника (по 4 слайди – маловідомі факти)
  3. За бажання вивчити напам’ять вірш ,розглянутий на уроці.Зошит

Немає коментарів:

Дописати коментар

Sway Іван Котляревський Тести

Відео Тарас Шевченко - художник

Видео Донбасс-мой родной край

Відео Ліна Костенко

Відео Вивчення іменника на уроці

Відео "Наталка Полтавка"

Іван Франко Презентація

Sway Презентація Ліна Костенко

Sway Володимир Сосюра

Web 2.0 Sway Презентація Казка-феєрія

Web 2.0 Sway Презентация Азбука вежливости

Sway Презентація Михайло Коцюбинський

Інтерактивна вправа Письменники і їхні твори

Інтерактивна вправа Відміни іменників

Web 2.0 Інтерактивна вправа Українська мова

WEB 2.0 learningapps.org Інтерактивна вправа Українська мова

Інтерактивна вправа Пантелеймон Куліш "Орися" 7 клас Гра "Так.Ні."

Web 2.0 Інтерактивна вправа Українська мова

Інтерактивна вправа Автор і його твори

Інтерактивна вправа Види дієслів

Інтерактивна вправа Наголос у словах

Wakelet Візуальні закладки Григорій Сковорода

Wakelet Закладки Іван Франко

Wakelet Візуальні закладки Ліна Костенко

Studystack.com Цілі Тарас Шевченко

Web 2.0 Сайт Studystack Українська література Відповідність письменника і його псевдоніма

Web 2.0 Сайт Wordwall Українська мова Відмііни іменників

StudyStack Флеш-карти Ліна Костенко

Studystack Українська література Кросворд 6 клас

StudyStack Флеш-карти Українська мова Звуки і букви

Web 2.0 Сайт Studystack Українська література Флеш-карта Письменники і їхні твори

Web 2.0 Сайт Studystack Українська література Відповідність письменника і його творів